GHLP: Global Health Leadership Program

Registration CLOSED

公開セミナー/Open Seminar

Googleが投資し、ビル・ゲイツにグローバルヘルスへのコミットを決心させた
ハンス・ロスリング教授による生講義 
「先入観をくつがえそう」

東京大学グローバル・リーダーシップ・プログラム(GLP)と一般社団法人ジェイ・アイ・ジー・エイチ(JIGH)は、ハンス・ロスリング教授(カロリンスカ大学国際保健学教授、ギャップマインダー財団共同創設者・議長)を招き、“先入観をくつがえそう”と題した革新的データ・ビジュアライゼーションに関する特別公開セミナーを開催いたします。ロスリング教授は、2006年の米国におけるTED出演後、その動画の再生回数が600万回以上に達するなど、全世界で今最も注目を浴びる統計学者の1人です。本セミナーでは、革新的手法でデータを可視化し、正しく読み解くことで、先入観にとらわれることなき世界の見方とその重要性について講義いただきます。

登録は締め切りました

Hans

Professor Hans Rosling
“Fact-based view of the world: why developing vs. developed is meaningless”

The Global Leadership Program (GLP) at the University of Tokyo and Japan Institute for Global Health (JIGH) are honored to host an open seminar on innovative data visualization, led by Professor Hans Rosling (Professor of International Health at Karolinska Institute and co-founder and chairman of the Gapminder Foundation). Professor Rosling is one of the world’s most popular statisticians notable for his 2006 TED presentation which has been watched more than 6 million times. In this seminar, he will talk about how it is important to see the world with statistics in the correct narrative without preconceptions.

Registration Closed

Hans_Rosling_3

———————————————————————————

日時 : 2014年1月15日(水)19:00~20:30(18:30開場)
場所 : 東京大学本郷キャンパス 福武ラーニングシアター(赤門横 情報学環・福武ホール内) http://fukutake.iii.u-tokyo.ac.jp/access/index.html
主催 : 東京大学グローバル・リーダーシップ・プログラム(GLP)、一般社団法人ジェイ・アイ・ジー・エイチ(JIGH)
協力 : 東京大学医学系研究科国際保健政策学教室
言語 : 進行は主に英語ですが、同時通訳付きです

Date: Wednesday January 15, 2014
Time: 19:00-20:30pm (Doors open at 18:30pm)
Location: Fukutake Learning Theater (In Fukutake Hall next to the Akamon Gate)
Hongo Campus, The University of Tokyo
http://fukutake.iii.u-tokyo.ac.jp/english/facilities_inside-fukutake_learning_theater.html
Organizer: Global Leadership Program (GLP), The University of Tokyo and Japan Institute for Global Health (JIGH)
Supported by the Department of Global Health Policy, The University of Tokyo
Language: English (simultaneous translation will be available)
———————————————————————————